CESTY DO PRAHY | Aleš Otava

Ahoj, zdravím všechny! 🙂

Po cca týdnu je tu další článek a dneska bych vám rád popsal své cesty do Prahy za poslední dva dny (tento článek píšu  v  neděli 7.10.2018). Jen chci dopředu upozornit, že tento příspěvek obsahuje pár…no, spíš hodně fotek. 😀

Pátek

Právě jsem na koleji, mám po semináři němčiny a chystám se na odjezd do Prahy. Dneska to bude jenom „na otočku„, protože se večer musím vrátit do Pardubic, kde se s přítelkyní chceme zúčastnit „Noci vědců„. Abych řekl pravdu, jsem hodně zvědavý, co nás během této „Noci“ čeká. Máme ale rezervace na nějakou vědeckou přednášku, takže to bude asi fajn. Tak jo, jedeme! 🙂

13:00

Hurá, jsem v Praze! 🙂 Abych řekl pravdu, rád v poslední době jezdím s vlaky žluté barvy, protože s jejich službami jsem fakt maximálně spokojený! Navíc je tady vždycky příjemný a profesionální personál a…vzhledem k tomu, že jsem na cestách vlakem hodně často, tak tohle fakt uvítám! 🙂

Teď musím vyrazit na Karlovo náměstí, kde potřebuji vyplnit a podepsat pár papírů, abych se následně mohl vrátit zase zpátky do Pardubic. 😀 Já jsem říkal, že to bude fakt jenom „na otočku„.

cca 14:00

Tak…všechno potřebné mám podepsané, vyplněné a vlak mi zpátky jede až v 16:30. Takže mám ještě dvě hodiny čas. 😀 Tohle je se mnou prostě strašný! Místo toho, abych něco nestihl, si to raději domluvím hodně pozdě, aby byla větší (prakticky 100%) pravděpodobnost, že někam dorazím. No, ale problém je v tom, že pak nevím, co mám dělat, abych zabil čas a popravdě…můj mobil je už skoro vybitý…

V tuhle chvíli mně napadá, že bych se mohl jít podívat ke Karlovu mostu a na „Staromák„, abych se podíval na orloj, který nedávno (znovu) odkryli. Protože se mi nechce utrácet za jízdenky, tak z Karlova náměstí vyrazím pěšky a půjdu kolem Náplavky a Národního divadla. No…a i když je můj mobil asi na 20% baterie, tak se pokusím vás vzít částečně s sebou a něco nafotit. 🙂 Můžeme vyrazit!

cca 15:00

Mám za sebou menší procházku Prahou, podle plánované cesty jsem skončil na Staroměstském náměstí, ale všímám si faktu, že chodím hrozně rychle a teď nevím, co budu další hodinu a půl dělat. Takže mám plán: vzhledem k tomu, že můj mobil má už 7% baterie, tak půjdu někam do „Mekáče“ a strčím si mobil do nabíječky. Musím ale říct, že se mi opravený orloj hodně líbil, je hezky barevný a…doufám, že ho následující den uvidíme s přítelkyní přímo, jak hraje. 🙂

večer

Teď už jsem v Pardubicích a v posteli. Ačkoli se to možná nezdá, tak jsem fakt hodně unavený. „Noc vědců“ byla…byla tam skvělá přednáška. 🙂 Britský chemik, který ji vedl, byl hodně příjemný a vtipný, což je něco, co u vědy oceňuji. Abych pravdu řekl, já jsem na tom byl v chemii a fyzice hodně špatně. 😀

Zítra ráno se vydáme znovu do Prahy, takže…dobrou noc a hezký sny! 🙂

sobota

6:00

Dobré ráno, právě za sebou máme časné ranní vstávání a teď se ještě vykopat z postele. Jak to máte ráno vy? 🙂 Třeba já se probudím, ale pak klidně trvá klidně i hodinu, než se dostanu z postele. 😀 Nicméně, vlak na nás rozhodně čekat nebude, takže…jdeme na to!

8:00

Jsme s přítelkyní v Praze a zašli jsme si do McDonalda, abysme se pořádně nasnídali. Říká se, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne, takže i když do „Mekáče“ normálně nechodíme (předchozí den jsem měl pouze malou Colu 😀 ), tak si teď jdeme vybrat nějakou ranní pochoutku. 🙂

Máme po skvělé snídani (byl sendvič s vajíčkem, slaninou a sýrem) a vyrážíme na Hradčany!

cca 10:30

Prošli jsme bezpečnostní kontrolou na Hradě a teď stojíme ve frontě do reprezentačních místností, kam se návštěvník běžně nepodívá! Právě tohle byl totiž cíl našeho dnešního výletu s přítelkyní a abysme řekli pravdu, hodně se tam těšíme. 🙂

Mimochodem, do fronty jsme přišli v dokonalou chvíli, protože ještě nebyla nijak extra dlouhá. O dvě minuty později byla už taková, že kdybychom ji viděli, tak bysme si návštěvu reprezentačních místností možná i rozmysleli. 🙂

O maximálně 15 minut později:

Jsme tady! Bylo sice potřeba projít ještě jedním bezpečnostním rámem, ale teď jsme přímo v reprezentačních prostorách Pražského hradu a…JE TO TADY NÁDHERNÝ! Vím, že přítelkyně nechce tolik fotit a prohlídku si pořádně užít, ale…mě to prostě nedá no… 😀 Tak se můžete kochat i vy! 🙂

Je po prohlídce, bylo to krásné, bylo to super! 🙂 Abych řekl pravdu, v těchto prostorách jsem už jednou byl (to jsem byl ještě hodně malej), takže jsem se touhle návštěvou vrátil do dětství, kdy jsem tady byl s babičkou, která tehdy přímo na Hradě pracovala.

Koupili jsme si turistickou vizitku (přímo reprezentačních sálů) a…jdeme se po Pražském hradě trošku projít! 🙂

Po návštěvě Pražského hradu jsme vyrazili na (já vím, už jste ho viděli) Staroměstské náměstí. Pokud si vzpomínáte, přál jsem si, abysme s Klárkou viděli orloj v provozu…stejně jako mnoho, mnoho, mnoho turistů, kteří zde čekali klidně i 30 minut. 😀 Vzhledem k tomu, že „představení“ trvá necelou minutu, to je hodně velká trpělivost!

Problém byl ten, že se v mé přítelkyni (a následně i v mé hlavě) probudila chuť nakupovat. A když máte poblíž Pařížskou ulici (asi tu nejdražší na světě), tak své choutky prostě musíte ukojit v Pařížské!

Abych to celé nějak shrnul…VÝLET SE VYDAŘIL! 🙂 Večer jsme se vrátili sice úplně zničení, bolely nás nohy…ale užili jsme si to.

Možná je načase, abych vám řekl, proč tyto cesty do Prahy vůbec proběhly. Na předchozím blogu jsem se vůbec poprvé zmínil o možnosti brigády na Pražském hradě, když bude hospitál Kuks (kde provázím) v rámci zimní přestávky zavřený. Právě v pátek jsem chtěl podepsat pracovní dohodu, abych se mohl už naplno věnovat studiu na vysoké škole a právě posledním prohlídkám na Kuksu v letošním roce. Od druhé poloviny listopadu se tedy budu objevovat i na Pražském hradě. A abych připomněl, budu vykonávat práci kustoda. Chtěl jsem zkrátka zkusit i trošku jinou práci, než provázení. Navíc, každá nová zkušenost se hodí. Jsem moc rád, že budu moci poznat i jiné práce na památkách a kdo ví, třeba i na Hradě si jednou zaprovázím! 🙂 Pokud k tomu dojde, bude to pro mne obrovská čest!

Vůbec nevím, co mne čeká. Mám obavy, ale zároveň se hodně těším. Budou to zkrátka úplně nové zkušenosti, zážitky a jsem moc rád, že to všechno vyšlo. Pražský hrad je naše nejnavštěvovanější památka, takže…proč to nezkusit? Samozřejmě i zde bych rád něco dokázal. Je to hodně velká výzva! 🙂

Moc rád bych vám poděkoval, že jste článek dočetli až do tohoto bodu. Doufám, že se vám líbil, byť byl trošku jiný, než ostatní. Chtěl jsem, abyste částečně mohli být v Praze s námi, takže proto tolik fotek. 🙂 Pokud se vám tento článek líbil, budu moc rád za vaše KOMENTÁŘE či SDÍLENÍ mezi vaše známé a kamarády. No a pokud ještě (nedejbože) nemáte přihlášený odběr, můžete to napravit pod článkem. 🙂

Mějte se krásně a těším se na vás u dalších článků!

Váš Aleš Otava

P.S. – Zároveň vám chci moc poděkovat za krásné komentáře pod předchozím článkem, kde jste mi nabízeli své zápisky či jiné studijní materiály. Moc si cením vaší pomoci! 🙂

administrator
Ahoj! :-) Jmenuju se Aleš Otava (24) a můžete mne znát z hospitálu Kuks, kde pracuji jako průvodce. O této práci jsem psal předchozí blog (odkaz najdete v hlavním menu), ale chci se dělit i o zážitky z mého běžného života. Právě proto vznikl TENTO BLOG! :-)

6 komentářů

1. Lucka Stefani napsal:

Ty fotky Prahy jsou opravdu hodně povedené, azurová obloha to celé krásně dokresluje 🙂 Orloj je moc hezky zrekonstuovaný, už se těším až ho uvidím naživo. Jsem moc ráda, že jsi nás ‚vzal‘ do repreztačních místností, je to tam velice krásné. Z toho davu na Staromáku by mě asi trefilo 😀
    Jakákoliv nová zkušenost se hodí a být na Pražském hradě, to je zkušenost s velkým Z… Tak teď hlavně ať se Ti tam líbí 🙂
    Lucka Stefani

2. Leník napsal:

Díky moc, že jsi nás do Prahy vzal díky fotkám taky :). Orloj je opravený krásně a ty lidi tam? Wow :D, těch tam je :D. My vždycky stáli v podloubí, takže jsme na ně viděli zezadu, ale takhle je to fakt mazec :D.
    Ještě, že mobil vydržel a nevybil se. Bylo by to škoda. Moc hezké fotky.
    Ten Pražský hrad je krásný! Už jsem tam byla několikrát, ale takhle vevnitř ještě nikdy. Díky, že jsi mi tento zážitek dopřál :). Mamka se taky ráda kochá a tudíž focení nechává na mně :D, nebo si to fotí na svůj mobil (já na foťák, protože můj mobil není na fotky zrovna nejlepší).
    Ta fotka z Pařížské je bomba :D. Když jsem tam procházela a viděla ty ceny, tak mě málem trefil šlak :D.
    Přeji Ti mnoho úspěchů při práci kustoda :)!

3. Katka B. napsal:

Ahoj Aleši, přiznávám, že Tvé články jsem teď dlouho nečetla, protože já poslední dobou na net moc nechodím. Ale tenhle je zase vydařenej 🙂 Fotky jsou úžasný a díky za ně. V Praze jsem už dlouho nebyla, posledních pár let pro nás Praha znamenala jen návštěvu lékaře s naším mladším synem, takže pláč a výlety třeba právě po Staromáku byly takovou odměnou za statečnost. Nesmím zapomenout pochválit novou image stránek, mají šmrnc a jsou opravdu koukatelné. Líbí se mi i filtry, které používáš. Určitě si s tím musíš dávat hodně práce. Opravdu super a moc držím palce, aby se ti na Hradě líbilo. Jen tak dál.
    Katka

4. Eva F. napsal:

O návštěvě Pražského hradu jsme zatím nepřemýšleli,přes davy lidí se nám zdá nedostupný 🙂 Takže díky za moc hezké nakouknutí,třeba se někdy odhodláme vidět ho i svýma očima.V jeho okolí jsme ale samozřejmě byli.
    V Praze strávíme vždycky celý den a vždycky je tam velmi živo 😀 snad s výjimkou oné Pařížské ulice.Tam bylo poměrně mrtvo 😀 Krom těch profláknutých míst se snažíme najít i něco jiného,zajímavého a prakticky nikdy se to neobejde bez nějakých „komplikací“ 🙂 na které pak s úsměvem vzpomínáme 🙂
    Letos už jsme si pár návštěv Prahy,ať přímých či nepřímých, dopřáli,takže zase příští rok 🙂
    A jelikož všude fotím jako o závod,více Tvých fotek uvítám.Jsou velice zdařilé.
    K nové práci gratuluju,ať jsi spokojený a jde to dle Tvých představ.Už ze sentimentu je hezké,že se pracovně dostaneš tam,kde pracovala i Tvá babička 🙂

5. Jana - Trefoil napsal:

Ahoj,

opět si mě vrátil do dětství, kdy jsem s mojí babičkou (která je původem z Prahy) jezdily do Prahy podívat se na Pražský hrad, orloj, Karlův most … a na jiná krásna místa Prahy. 🙂 Díky fotkám mám pocit, že jsem tam byla s tebou. 🙂

Díky za článek. Moc se mi na tvém blogu líbí a ráda sem chodím.

Měj se krásně

6. Veki napsal:

Ta fotka s hlavami turistů před orlejem je fakt skvělá. Jinak orloj vypadá i na fotkách bombasticky a teď lituju, že jsme tam před týdnem v pondělí nezašli… ale batole nemělo moc náladu.
    Těším se na tvé postřehy z Hradu a znovu gratuluji k takové pěkné brigádě. 🙂